עיצוב פנים למטבחים כפריים קטנים

כאשר אנו שואפים לעצב את המטבחים שלנו באמצעות ארונות כפריים קטנים, אריחי רצפה משובחים ושיש עבודה דקורטיבי – נלקחים מספר פרמטרים בחשבון. ראשית, נפח האחסון שלנו: מה באמת נרצה לאחסן בארונות הללו. את השאלה הזו כל אחד שרוכש ארון צריך לשאול את עצמו עוד בטרם הוא עובר לבחירה מעשית של הארון מתוך קטלוג כזה או אחר. לאחר שנפח הארון ידוע (הנפח יכול להתבטא בהרבה ארונות ללא מדפים או במעט ארונות עם מדפים, תלוי בסוג החלוקה המועדף עליכם), יש לגשת לבחירת העיצוב. שנית, בהקשר לרצפה – עלינו לשאול את עצמנו איזה סוג היא תהיה: ברוב המקרים, עיצוב כפרי הוא עיצוב בו הרצפה בצבע חום עץ אבל יש לבחור גוון ועיבוד (חלק או מחוספס). גם לבחירת שיש העבודה אלמנטים דומים לאלו של בחירת הריצוף. להלן עצות זהב לעיצוב מטבח כפרי.

ארון עם דפנות עגולות

ניתן להבחין בין 2 סוגי ארונות עם דפנות עגולות: הארון מרובע אך המעטפת שלו בצורה אליפטית, או שהארון כולו בצורה הזו בכל צלע וצלע, כולל זו שמחוברת לרצפה אשר מוכנסת לתוך מגרעת עגולה שרותכה לרצפה. אנו ממליצים להתחקות אחר אחד משני הסגנונות הללו, שכן בדומה לדלתות, גם בארונות יותר אלמנטים עגולים מעידים על קרבת יתר לעיצוב הכפרי.

בחירת אריחי הריצוף – חום עץ טבעי או חיקוי?

רבים חושבים על חיקוי לעץ ולא על בחירת ריצוף עץ אמיתי מסיבה אחת פשוטה: מדובר במטבח שהוא חדר רטוב ולא יבש מטבע הדברים ועץ טבעי עלול לגרום נזק רב לסביבה שלנו ובעיקר לעצמו כשהוא נשחק ומושך אליו תולעי עץ. למזלכם החיקוי אינו חייב להיות MDF או עץ שבבי כלשהו אלא יכול להיות אפילו סלע גרניט! בתעשיית הגרניט המודרנית הומצא גוון הפורצלן שהוא למעשה גוון המחקה עץ. ניתן לבחור אפילו את סוג העץ שברצונכם לחקות.

בחירת שיש העבודה

גם את שיש העבודה ניתן לבחור מגרניט פורצלן ולמי שמעדיף שיש אוניקס – יכול לבחור אותו בצבעים כהים כמו חום או בז' בעל נטייה לחום (ולא בגוון הבהיר שלו הנוטה ללבן). את שיש העבודה יש לבחור גם בהתאם לעובי ולגודל הרצוי. במטבח קטן מספיר להרחיב את אזור הכיור בעוד 500-1,000 ס"מ ליצירת משטח שיש קטן או קומפקטי.