כל הרעיונות לעיצוב מקלחות

כאשר אנו מעצבים מקלחת, חשוב לקחת בחשבון אספקטים שונים שלא ידועים על חדרים אחרים. המקלחת הנה חדר אשר תכנונו דורש בקיאות בכיורים, בברזים, ובאריחי שיש על מנת לעשות עבודה טובה באמת, שגם תיטיב פונקציונלית עם המשתמשים וגם תספק עיצוב בוטיק מן המעלה הראשונה לכל חדרי האמבטיה.

האמבטיה

האמבטיה יכולה להיות עשויה מאקריל או מאמייל. לעומתן, תמיד ניתן למצוא עיצובים מיוחדים, וכיום אפילו תעשיית העץ מספקת פתרונות אמבטיה בלעדיים עמידים למים ומרהיבים ביופיים. ישנם מקומות בהם משווקים אמבטיה משורש אקליפטוס, לדוגמה, עם גילופי עץ אותנטיים. על אף כי אכן מובטחת עמידות באמבטיה הזו, בל נשכח כי מדובר בעץ, וזה חומר שגם אם הוא באיכות גבוהה מהרגיל, הוא עדיין זקוק לטיפולים. בעץ איכותי כמו ארז הלבנון או אקליפטוס – הטיפולים לא מתבצעים כל שבוע אבל בהחלט – כל שנתיים צריך לצבוע, למרוח ציפוי הגנה חדש, ובקיצור – להשקיע משאבים. זה מביא עדיין את רוב הצרכנים לרכוש אמבטיה אקרילית או עשויה אמייל – שהם החומרים המסורתיים עבור אמבטיות.

הברזים בחדר המקלחת

בברזי הכיור – נהוג לבחור בין ברז פרח לברז גמיש. מאפייני ברז הפרח: הבסיס שלו – גבוה וקבוע. הפיה שלו, כמו פרח עם עלי כותרת. המים יוצאים מהפתחים השונים, ובברזים רבים יש תריס באמצעותו ניתן לווסת את הפתחים הללו ולשנות את צורתם. צבעם של הברזים, לרוב: כסוף. חומר הייצור: נירוסטה, אלומיניום או ברזל. ברז גמיש, לעומת ברז פרח, הוא ברז עם בסיס גמיש על אף היותו עשוי מחומר מתכתי. הבסיס ניתן לכיפוף על ידי כל משתמש. פיית הברז דקה, והמים יוצאים במקשה אחת ולא בצורת פרח כמו בברז פרח.

באשר לברזי המקלחת (ברזי דוש) מקובל לבחור בברז פרח גדול , וברז עם פתח אחד בגובה הרגליים, למטה. בין שני הברזים יש ידית ויסות עם קפיץ שנקרא "אינטרפוץ". משיכת הקפיץ תגרום ליציאת מים מברז הפרח העליון. דחיפת הקפיץ תגרום ליציאת מים מהברז התחתון.

כיורי האמבטיה

ניתן לבחור בין כיור אקרילי, כיור נירוסטה וכיור חרס. הכיור האקרילי מתאים לכל סוג הבתים, בין אם הם מעוצבים בסגנון הייטקי על טהרת הלבן ובין אם הם מעוצבים באופן עתיק ואותנטי. כיור הנירוסטה מתאים ספציפית לבתי הייטק, בשל הגוון האפור שלו שמסמל חדשנות ועוצמה. בשילוב עם ברז טלסקופי כסוף זהו שילוב לא פחות ממושלם. כיור החרס, לעומתו, הוא הכיור ב- ה' הידיעה עבור בתים בסגנון עתיק. זהו כיור אומנותי שנעשה ממש כמו שמייצרים כד, בסדנת אומנים. הכיור נראה כמו פסל מוזיאוני לכל דבר ועניין, אך כמובן שמטרתו הסופית היא חיבור לשיש ולצנרת הביתית. במילה אחת: מדהים. בשלוש מילים: יופי של כיור.